Nedjelja, 4 lipnja

Dominion i Fox News postigli su nagodbu u iznosu od 787 milijuna dolara u slučaju klevete

Fox News postigao je nagodbu od 787 milijuna dolara s tvrtkom za izbornu tehnologiju Dominion Voting Systems, koja je tu mrežu optužila za klevetu u izvještavanju o predsjedničkim izborima u Sjedinjenim Državama 2020.

Jedanaestosatni dogovor od utorka — postignut prije početka uvodnih izjava — znači da će konzervativna informativna mreža izbjeći suđenje visokog profila.

Već su sudski podnesci otkrili neugodne razgovore iza kulisa vezane uz to kako je Fox News pokrivao neutemeljene tvrdnje bivšeg predsjednika Donalda Trumpa da su izbore pokvarile raširene prijevare.

Dominion je podnio tužbu 2021., tvrdeći da je Fox News svjesno emitirao neistine o svojim strojevima za glasanje u pokušaju da poveća gledanost koja zaostaje. Trump i njegovi saveznici tvrdili su da su Dominionovi strojevi za glasanje korišteni za lažiranje izbora 2020., što je rezultiralo njegovim gubitkom od Joea Bidena.

Tvrtka koja se bavi glasačkim strojevima isprva je od Foxa tražila 1,6 milijardi dolara za "namjerno i lažno okrivljivanje Dominiona za gubitak predsjednika Trumpa". Namirenje u utorak iznosi otprilike polovicu tog iznosa.

Fox je tvrdio da je samo izvještavao o Trumpovim optužbama, a ne da ih podupire, te da je njihovo izvještavanje zaštićeno ustavnim pravima na slobodu govora. Ta zaštita obično otežava tužiteljima dobivanje tužbi za klevetu u zemlji.

"Stranke su riješile svoj slučaj", rekao je sudac Eric Davis Vrhovnom sudu u Delawareu u utorak, obavijestivši nedavno odabranu 12-članu porotu da je slobodan.

Dominion je u utorak otkrio iznos nagodbe, a njegov izvršni direktor John Poulos rekao je da je Fox priznao da je govorio laži o njegovoj tvrtki.

Odvjetnik Dominiona Justin Nelson rekao je da nagodba "predstavlja opravdanje i odgovornost" i da "laži imaju posljedice". Odvjetnici Dominiona odbili su odgovoriti na pitanja hoće li se Fox News javno ispričati ili provesti reforme.

Fox je u izjavi rekao da "priznajemo" raniju sudsku odluku da su određene tvrdnje voditelja mreže o Dominionu lažne.

“Ova nagodba odražava Foxovu kontinuiranu predanost najvišim novinarskim standardima. Nadamo se da će naša odluka da ovaj spor s Dominionom riješimo prijateljski, umjesto oštrog suđenja koje izaziva podjele, omogućiti zemlji da odstupi od ovih pitanja”, stoji u priopćenju.

Nagodba znači da će vlasnik mreže — konzervativni medijski mogul Rupert Murdoch — kao i kontroverzne ličnosti uključujući Tuckera Carlsona i Seana Hannityja izbjeći davanje dugo očekivanog iskaza.

Na saslušanjima prije suđenja, Davis je rekao da je jasno da je Fox emitirao lažne izjave o Dominionu nakon izbora. Međutim, da bi pobijedio na suđenju, Dominion bi morao dokazati da je Fox News djelovao sa stvarnom zlom – što znači da je znao da su informacije koje je dijelio bile pogrešne ili da je pokazao "bezobzirno zanemarivanje" istine.

Otkrića iz pretkrivičnog postupka već su bila neugodna za Fox, s nekima koji su prikazivali televizijska lica i direktore koji su se privatno bunili protiv Trumpovih tvrdnji povezanih s izborima ili izražavali nesklonost bivšem predsjedniku, dok se činilo da podupiru tvrdnje i hvale ga u eteru.

Jedan podnesak pokazao je da je Murdoch opisao tvrdnje Trumpa i njegovih bivših savjetnika Rudyja Giulianija i Sidneya Powella o prijevari glasača kao "štetne" i "stvarno lude stvari".

Tijekom izjave, Murdoch je također priznao da su neki voditelji u eteru "podržali" lažne tvrdnje, ali je zanijekao da je mreža u cijelosti progurala laž, pokazali su sudski dokumenti koje je podnio Dominion.

Zvjezdani voditelj Tucker Carlson rekao je osoblju da ne može čekati da "ignorira Trumpa većinu noći".

"Strastveno ga mrzim", rekao je Carlson.

Velik dio materijala pokazao je da je mreža zabrinuta zbog gubitka publike nakon što je objavila da je Biden pobijedio u kritičnoj državi Arizoni u izbornoj noći. Taj je poziv razbjesnio Trumpa i brojne gledatelje koji su ga podržali.

Jedan od Foxovih glavnih voditelja vijesti, Bret Baier, primijetio je bijes publike i predložio poništavanje poziva ili čak dodjelu države Trumpu.

"Ne želimo dalje antagonizirati Trumpa", rekao je Murdoch u memorandumu od 16. studenog.

U sudskim dokumentima Dominion je tvrdio: “Fox je znao istinu… Znao je da su optužbe protiv Dominiona 'čudne' i 'lude' i 'smiješne' i 'lude'. Ipak, iskoristio je moć i utjecaj svoje platforme za promoviranje te lažne priče.”

Fox je u međuvremenu optužio Dominion za "prebirući i izvlačeći citate iz konteksta".